SOPAR DE PASQUA 2025: FEM ESPLAI, FEM COMUNITAT
- ireneha2000
- 23 hours ago
- 2 min de lectura
Aquest mes, l’Esplai Joan Suñol ha celebrat una de les cites més especials de l’any: el Sopar de Pasqua!!!!!! Un vespre per retrobar-nos, per compartir, i per recordar-nos que allò que fem cada dissabte pren més sentit quan ho vivim plegats, en comunitat.
La tarda va començar amb l’obra Apassionades, al teatre de l’escola. Mentrestant, al pati blau, començaven els preparatius. Taules a col·locar, cadires per alinear, paelles a punt i la pantalla del Kahoot esperant la seva hora. Els monitors i monitores vam fer pinya, com fem cada cap de setmana, treballant amb cura perquè tot estigués llest. No només muntàvem un sopar, muntàvem una estona per compartir, per fer créixer l’esperit de l’esplai més enllà de les activitats habituals.
Però el veritable inici va ser quan vau començar a arribar vosaltres, omplint el pati amb converses, rialles i mirades que es trobaven. Vau seure en taules llargues, familiars i desconeguts compartint espai, preguntant-vos com anava la vida, a quin grup d’esplai van ja els vostres fills i filles, si aquest estiu hi haurà colònies a Viladrau o encara era aviat per decidir. I és en aquests gestos, aparentment senzills, on descobrim la força del que fem: una comunitat que es preocupa, que escolta i que s’interessa pels altres.
Un cop el sopar va acabar, amb els plats buits i panxes contentes, va arribar l'hora dels Kahoots. Un de Cultura Catalana i l’altre dedicat a la Comunitat Sant Pere Claver del Clot, amb els beneficis destinats al Grup de Projecció. Amb la companyia de dos personatges molt divertits, l’ambient era viu, participatiu, i l’excusa del joc es convertia en una altra manera de fer xarxa. Entre encerts i errors, es va respirar ganes de passar-ho bé, de sumar i d’estar junts.
Quan tot s’acabava, quan el pati s’anava buidant, el gest de recollir va ser compartit. Alguns monitors ja havien començat a netejar els estris de cuina en silenci. I moltes famílies, com sempre, us vau sumar a guardar taules i cadires, sense presses i amb ganes d’ajudar. I és que fer comunitat també és això: donar un cop de mà, ser-hi sense necessitat que t’ho demanin, sentir que formes part d’alguna cosa que va més enllà de tu mateix.
Per tot això, només podem donar les gràcies. A totes les famílies que ens acompanyeu i confieu tant en la nostra tasca. I al nostre equip, que hi posa el cor, esforç i compromís. Ens hem tornat a demostrar que la feina que fem val la pena i que no estem sols.
Un any més podem dir que fer esplai és fer comunitat.
Maria Toro,
monitora del grup de Xaloc
Comentários