top of page

ACTIVITATS D'ESTIU 2023

Durant el mes de juliol, el Centre d'Esplai Joan Suñol ha organitzat diverses activitats d'estiu per a infants i joves de totes les edats: dos torn de colònies, un camp de treball i unes rutes. Totes han estat experiències inoblidables i irrepetibles. Tot seguit us en fem un recull d'aquestes:

PRIMER TORN DE COLÒNIES | DORAGON NI NARUM

Sembla que va ser ahir quan començaven les activitats d'estiu del Centre d'Esplai Joan Suñol. Ho fèiem amb el primer torn de colònies a Viladrau i una història inexplicable: Doragon Ni Narum!

Aquests dotze dies els vam passar a Kakubu amb la Kala i la Kiara. Les dues ens van demanar ajuda per recuperar tots els trossos de la gemma que s'havia perdut. Per recuperar-la vam fer un munt d'amics i amigues de diferents faccions i vam conèixer la Vanity que necessitava la gemma més que ningú.

I, sí! Ho vam aconseguir! Vam recuperar tots els trossos de la pedra màgica a través de moltes activitats diferents: gimcanes, proves complicadíssimes, reptes, tallers, activitats a la piscina o al riu i, fins i tot, una excursió.

Tot plegat amb una companyia immillorable: els nostres companys i companyes de colònies. Nous amics i amigues que hem fet durant aquests dotze dies i amb qui hem compartit rialles, jocs i un munt de vivències que ens han fet créixer, guanyar en autonomia, treballar en equip, aprendre a tenir cura de l'espai on vivim i ser millors persones. Són records que guardarem per sempre.

A Viladrau hem estat molt feliços. Feliços d'haver tingut l'oportunitat de viure unes activitats d'estiu úniques. Però sobretot, com a equip educatiu, feliços d'haver vist gaudir els infants de cada activitat, de cada anècdota, de cada rialla i de cada instant durant els dotze dies. És per a nosaltres la millor recompensa: veure en ells i elles el fruit de la llavor que els equips vam començar a plantar a principis d’any amb la preparació de les activitats.

I ja ho sabeu, ho vam cantar cada dia a Doragon Ni Narum: "L'any que ve tornarem!". Doncs això, els monitors i monitores us esperem amb moltes i moltes ganes per començar un nou curs d'esplai amb tots i totes vosaltres!

SEGON TORN DE COLÒNIES | AILIMAFDRAU

Ailimafdrau ha estat el segon torn de colònies del Centre d’Esplai Joan Suñol i que bé que ens ho hem passat.

Durant els dotze dies que vam passar a Viladrau vam tenir el plaer de conèixer una família ben estranya, i és que tots els germans exceptuant-ne una tenien poders! Durant les colònies vam poder anar coneixent millor a cadascun dels germans i vam ajudar l’Àlex a trobar els seus poders, tot i que ella pensava que no en tenia. Però no tot va ser tan fàcil, els agents del temps ens provocaven molts problemes i vam haver de lluitar contra ells i la Zoe per aturar l’apocalipsi, i ho vam aconseguir!

En aquestes colònies hem pogut fer un munt d’activitats diferents: hem fet gimcanes, tallers, jocs de pistes, excursions, activitats a la piscina i al riu, i moltes més! A més, també hem tingut estones per cuidar els entorns de la casa de colònies i els llocs on vivíem. Aquestes tasques les hem fet en grups de colònia, i gràcies a aquests grups hem pogut conèixer un munt d’amics i amigues nous amb els que hem fet moltíssima pinya.

Si d’alguna cosa podem estar segures és que aquestes colònies les recordarem per sempre. Tots els moments, aprenentatges, noves amistats i experiències han deixat una empremta en nosaltres que conservarem durant molt temps.

Han estat unes colònies increïbles que només ens deixen amb ganes de més. Ara, però, queda tot un curs d’esplai per davant on ben segur que ens ho passarem igual de bé.

Visca Stärke, Kraft, Blitz, Arashi, Dengeki, Maryoku, Takhatur i Chronos! VISCA AILIMAFDRAU!

CAMP DE TREBALL | ITERNA LANDA

L’aventura de Camp de Treball va començar a Barcelona, reunions amb monitors i preparacions de Bons dies i Bones nits.

El dia 13 de juliol, amb les motxilles carregades, vam agafar un tren directe al Solà, o més ben dit, a Calfred! En aquell moment no sabíem el que ens venia, una experiència per recordar.

A Calfred, ens va rebre l’Arcadi, un vell malhumorat, però per sort, dies més tard vam anar coneixent altres habitants del poble, l’alcalde Armengol, els hippiosos, el cayetano del Borja, la doble personalitat de la Juliana Isona Osona, i fins i tot el Tom Smolas.

Camp de Treball va estar ple d’anècdotes, baixant pel tobogan natural del riu, treballant a la bassa, jugant a la piscina, cuinant els super plats dignes de MasterChef amb música a tot volum, fent activitats de tota mena, descansant sota l’ombra de l'arbre, caminant fins al monestir per un camí que semblava la selva, aprofitant els moments de transcendent per reflexionar junts i per separat, nits sota les estrelles i matins de molta molta molta energia.

L’Elisa, participant del Camp de Treball, us explica una mica més:

“Camp de treball ha sigut una experiència molt guai, el fet de compartir amb els meus amics diversió i a la vegada fer una tasca social, ha estat genial. M’emporto, sobretot, els bons moments que hem passat com els migdies cuinant per a tots amb la música a tope, els banys a la piscina com també el dia que vam anar al riu”.

Iterna Landa no va acabar com esperàvem, i vam haver de tornar a Barcelona abans de temps, però això mai farà que oblidem els bons moments viscuts junts!! Visca ITERNA LANDA!!

Aquest camp de treball el recordarem sempre, sense dubte.

RUTES | ¿BABAYU O ANDAYÓN?

Per fi era 17 de juliol, el dia que estàvem esperant totes, i aquesta vegada, les Rutes serien de 13 dies! És a dir, teníem un dia més per gaudir d’aquesta experiència! Ens vam trobar totes a l’estació del Nord i des d’allà vam fer un viatge una mica llarguet en autocar cap a Santander. L’endemà agafaríem un tren que ens portaria a Ribadesella i allà començaria les nostres etapes caminant.

Els primers dies no van estar malament, hi havia etapes més dures que altres, però res que no poguéssim fer, això sí, el paisatge era preciós, a tocar del mar o entre muntanyes. I va arribar l’etapa Vibaño-Poo, les monitores ja ens van advertir que seria una etapa dura, ja que hi havia 4 km de pujada. La pujada va ser divertida, allà entre vaques, cavalls, esbarzers, falgueres….

Vam arribar al cim i ja estàvem tranquil·les perquè el que vindria després, com dèiem allà seria full baixada, però, quina baixada! El Gríful al davant marcant-nos el camí i nosaltres seguint-lo tan bé com podíem, i per si no fos prou, es va posar a ploure.

Després del dia de descans, teníem mandra de posar-nos un altre cop a caminar, però la Carla sabia com animar-nos, es posava amb l’altaveu al davant i totes darrere seu, allà sí que no hi havia xiclet!

Quan el camí se’ns feia molt llarg, la Mireia i la Núria sempre eren allà per donar-nos ànims per continuar endavant! En arribar el Gonzalo ja ens esperava amb moltes ganes i il·lusió preparat per escoltar les anècdotes que li anàvem explicant.

En resum, van ser uns dies molt intensos i plens d’emocions, on ens vam unir com a grup. Dono gràcies a tots als monitors, monitores i companyes per haver fet aquesta experiència tan màgica i única.

I com diu la cançó:

Visca Babayu o andayon-oh-oh-oh-on!